ZARZĄDZANIE WIEKIEM
ZARZĄDZANIE WIEKIEM
    tasza pisze:

    ZARZĄDZANIE WIEKIEM

    Zarządzanie wiekiem

    Nadchodzące istotne zmiany w strukturze wiekowej polskiego społeczeństwa powodują konieczność innego podejścia do strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach. W ciągu najbliższych lat okaże się, że o konkurencyjności przedsiębiorstw będą decydować m.in. umiejętność rozwijania i utrzymywania w zatrudnieniu pracowników ze średnich i starszych grup wiekowych. Jednocześnie dotarcie do młodych i najmłodszych kandydatów i pracowników będzie daleko trudniejsze niż jest dziś, a obydwa powyższe zadania będą wymagały innych niż dotychczas standardowe – działań.
    ZARZĄDZANIE WIEKIEM
    Zarządzanie wiekiem to proces, o którego jednoznaczną definicję nie jest łatwo. Proces ten dotyczy zarówno działań realizowanych strategicznie przez pracodawców, operacyjnie przez menedżerów oraz kadrę HR oraz indywidualnie przez każdego z nas, którzy również własnym wiekiem w kontekście zawodowym możemy lub powinniśmy zarządzać.

    Zarządzanie wiekiem z poziomu pracodawców to opracowanie i wdrożenie takich narzędzi i sposobów działania, które poprzez odpowiedź na konkretne motywacje, uwzględnienie szczególnych (związanych z wiekiem) ograniczeń i potrzeb pozwolą zoptymalizować efektywność pracowników ze wszystkich grup wiekowych.
    ZARZĄDZANIE WIEKIEM
    Patrząc z perspektywy każdego z nas jako pracownika, zarządzanie wiekiem będzie często oznaczać świadomą potrzebę systematycznego i długotrwałego rozwoju, długofalowe myślenie o własnej karierze, rozważenie możliwości przekwalifikowania czy zmiany stanowiska pracy. Zarządzanie wiekiem dla każdego z nas oznacza też szansę na dłuższe pozostanie aktywnym i atrakcyjnym uczestnikiem rynku pracy.
zarządzanie wiekiem[/quote]zarządzanie wiekiem[/quote]zarządzanie wiekiem[/quote]zarządzanie wiekiem


  PRZEJDŹ NA FORUM