Zakupy w sieci
Prawie wszyscy internauci korzystają z sieci w domu, połowa w szkole lub pracy. Zmniejszyła się liczba użytkowników sieci w kawiarenkach internetowych. 45 proc. deklaruje, że zdarza im się łączyć z internetem bezprzewodowo za pomocą urządzeń przenośnych jak laptop czy telefon komórkowy.

Średnio polski internauta spędza w sieci 15 godzin tygodniowo, a więc ponad dwie godziny dziennie.

Ponad dwie trzecie z nich (67 proc.), czyli około jednej trzeciej ogółu dorosłych, dokonało zakupu przez Internet, a co czwarty użytkownik sieci (25 proc.) coś w ten sposób sprzedał.

Z badania wynika, że do najczęściej kupowanych produktów należą: odzież i obuwie, sprzęt elektroniczny, artykuły motoryzacyjne i dziecięce. Nieco rzadziej są to książki i artykuły multimedialne oraz bilety. Zupełnie sporadycznie kupowano w sieci leki i produkty spożywcze. Wśród innych rzeczy wymieniano m.in. kosmetyki, meble i różnego rodzaju elementy wyposażenia wnętrz, artykuły gospodarstwa domowego, produkty budowlane, artykuły dla zwierząt, ogrodnicze (w tym kwiaty), biżuterię, przedmioty hobbystyczne, a także dostęp do różnych usług online.


  PRZEJDŹ NA FORUM